Zajímavou alternativou ke klasickým letním a zimním pneumatikám jsou celoroční pneumatiky, které se už podle názvu dají používat celý rok.

Samozřejmě univerzální pneumatiky nejsou ideální ani pro teplé letní dny, a ani chladné zimní noci. Celoroční pneumatiky jsou pouze berličkou pro řidiče, kteří buď nechtějí každoročně přezouvat pneumatiky, nebo vyjíždějí na silnice jen občasně (tzv. sváteční řidiči). Těm by se nevyplatilo si pořizovat zimní pneumatiky.

Tento typ pneumatik vychází ze zimních pneumatik, které mají však materiál dezénu z tvrdší gumové směsi a tak se prodlužuje životnost pneumatiky při letních měsících. Stručně řečeno: v létě pneumatiky mají problém s rozehřátými silnicemi a jejich brzdná dráha není ideální ani v zimě.

Celoročné pneu nedoporučují odborníci, ale jsou hojně vyhledávané řidiči, kteří se za každou cenu (i za ztrátu bezpečné jízdy) se snaží ušetřit na obutí svých automobilů.

Pneumatiky pro celoroční užívání mají několik konstrukčních odlišností od jejich letních/zimních protějšků. Snaží se z každého vzít to nejlepší, ale nedaří se jim to zkombinovat. Pro přijatelný provoz v zimě i v létě mají celoročné pneumatiky dvojí profil, který je na okrajích podobný letnímu a uprostřed běhounu zase zimnímu.

Dále došlo k úbytku lamel, které jsou na zimních pneumatikách po celém dezénu – u celoročního pneu tomu tak není a lamely jsou jen na pár místech.

Některé typy pneumatik mají levou polovinu s lamelami pro letní jízdu (lepší kontakt s vozovkou) a pravou polovinu s množstvím vln a zářezů (pro bezpečnou jízdu na sněhu).

Uprostřed dezénu jsou vodící lišty, které zabraňují vzniku aquaplaningu a vedou pneumatiku přímým směrem. Mezi známé výrobce celoročních pneumatik patří značky Vredestein (řada Quatrac), GoodYear (řada All Weather a 4Seasons) a Dunlop (řada s technologií Tri-Area-Tread).

U českých řidičů se v posledních letech objevuje jeden nebezpečný trend. Kvůli úspoře peněz jezdí celoročně na jednom typu pneumatik. Nejsou to však celoročné pneumatiky, ale buď zimní, nebo letní. Tím sebe i cestující, které převážejí ve voze, vystavují zbytečnému nebezpečí.

Nejčastější je jízda na zimních pneumatikách po celý rok. Jejich používání je v zimních měsících nařízeno zákonem, takže když se na jaře oteplí, tak nemění obutí vozidla za letní variantu, ale „vesele“ pokračují v jízdě na pneu určených pro zimu.

Nejenom že snižují životnost samotných pneumatik, ale zvětšují riziko vzniku kolize. Přestože celoročné pneumatiky nejsou ideálním obutím pro celoroční provoz automobilu, tak jsou stále lepší než zimní pneu pro jízdu v létě. Cenově také vycházejí lépe než dvě sady pneumatik (letních a zimních).