Pro většinu uživatelů automobilů vše končí výměnou starých pneumatik za nové. Už nepátrají co se děje s vyměněným pneu. Tzv. jeté pneu se často dál prodává buď na recyklaci, nebo se dále využívá jako pneumatiky pro méně náročné stroje.

Jeté pneu se může zpracovat na drť, ze které se vyrábí například bezpečnostní podlahové bloky pro dětská hřiště, rohožky před dveře a množství dalších užitečných věcí. Neméně důležité jsou jeté pneumatiky, které se po roztavení přidávají do asfaltu na silnice. Výsledný materiál nemá problémy v zimě, mnohem méně praská a lépe pruží.

Další variantou je prodej ojetých pneumatik, které mohou řidiči koupit často za velmi výhodné ceny. Je však důležité pečlivě kontrolovat jednotlivé pneumatiky, jestli nejsou nadbytečně opotřebené či poškozené. Automaticky se musí kontrolovat hloubka dezénu, která u letních pneumatik může být minimálně 1,6 mm a u zimního pneu 4 mm.

Jeté pneu při dalším prodeji musí projít také kontrolou běhounu a kordu (výpletu). Množství ojetých pneumatik má poškozený kord a díky tomu menší pevnost a hlavně nevyváženost. Mnozí prodejci se však snaží prodat sebehorší pneumatiky, takže při nákupu ojetých pneumatik dávejte pozor.

Mnozí větší prodejci přichází na trh s renovovanými pneumatikami (tzv. protektorovými). Jedná se o ojeté pneu, na které však byla přidána nová vrstva gumy (konkrétně na dezén pneumatiky) a tím by měla být prodloužena životnost celé pneumatiky.

Mnohdy však při této renovaci dochází k přehlédnutí poškozeného kordu – výsledná pneumatika sice vypadá jako nová, ale po nazutí může prasknout, či špatně držet stopu.

Tyto pneumatiky mají problém s házivostí (tzv. nevyvážeností) právě z důsledku nové vrstvy, která nemusí být perfektně navázána na předchozí povrch. Jeté pneu není ideální investicí – na pneumatikách by se nemělo šetřit, jelikož patří do aktivních bezpečnostních prvků.

Čím máte kvalitnější pneumatiky (vhodný výběr pro roční období, kvalitní směs, dobré nahuštění + systém nouzového dojezdu), tím se zmenšuje riziko vzniku kolize na vozovce zapříčené pneumatikou.

Při výběru ojetých pneumatik v pneuservisu či bazaru dávejte také pozor na stejný typ pneumatiky. Minimálně na jedné nápravě by měly být stejné pneumatiky (stejná velikost, výrobce, technické parametry i dušové/bezdušové provedení).

V případě neidentických pneumatik může dojít k nepříjemnému zhoršení jízdních vlastností vozu a jeho horší ovladatelnosti. Špatná volba jetého pneu má také nemalý vliv na spotřebu paliva.

Tento nešvar ošetřují nové pneumatiky – konkrétně ty s nízkým valivým odporem. Ale nic není zadarmo a tyto pneumatiky mají samozřejmě vyšší cenu a hlavně nevynikají v dobré ovladatelnosti vozidla.