Stejně jako u ostatních pneumatik pro jednotlivé vozy, i pneumatiky na Avii mají letní, zimní a univerzální dezény. Podle potřeby tak majitel vozu může přezout svůj vůz a nemusí se bát o náklad, který automobilem bude převážet.

Investice do bezpečných a kvalitních pneumatik se vyplatí – nejenom že se ochrání řidič za volantem, ale také drahé zboží, jež se tímto nákladním vozem často převáží. Proto je výhodnější investovat do nových pneumatik, než ušetřit pár korun a použít protektorového pneu, u kterého si nemůžete být jistě kvalitou.

Technické parametry

Mnohé pneumatiky prošly modernizací a tak v dnešní době těžko seženete jiné než radiální pneumatiky – na bočnici jsou označeny velkým písmenem R. Tato zkratka říká, že vlákna v kordu jsou vedena radiálně – jsou více vhodné pro provoz na silnicích i mimo ně, než diagonální pneu (zkratka D). Tento typ pneumatik má však delší životnost a nejsou tak citlivé na zacházení.

Pneumatiky pro Avie jsou označeny atypicky k ostatním pneumatikám (například oproti pneu pro osobní vozy). Na bočnici pneumatiky na Avii najdete následující: 6.50-20 TL

První hodnota označuje šířku ráfku, na kterou pneumatika pasuje (zde jde o 6,5 palců). Druhé číslo je průměr pneumatiky (zase v palcích – tedy 20 palců). Námi vybraná pneumatika je bezdušová – poznali jsme to podle zkratky TL (TUBELESS).

Dušové a bezdušové pneumatiky

Kdybychom se snažili do této pneu dát duši, tak by dříve nebo později praskla. Zesílená vnitřní žebra by při provozu poškodila duši, která by poté ztratila své vlastnosti. Pokud je pneumatika určená pro provoz s duší, je na bočnici zkratka TT.

Stejně jako obutí pro osobní vozy jsou pneumatiky na Avii označeny indexem rychlosti a nosnosti. Index nosnosti je uváděn jako 115/113 (nosnost pneu je tedy do 1215/1150 kg). Index rychlosti je označen písmenem od A-Z. Například písmeno J označuje pneumatiku určenou pro jízdu do maximálně 100 km/h.

Nejčastější velikosti pneu pro vozy Avia jsou 6.50-20 a 7.50-16. Nejznámější výrobci pneumatik, které se prodávají na území České republiky, jsou Mitas, Pneu Vraník a GoodYear.

Obecně o Aviích

Avie jsou považovány za „držáky“, které vydrží sebehorší zacházení. Není náhodou, že je stále můžeme vidět na silnicích. Mnohdy ale „melou z posledního“, protože je jejich majitelé honí s nákladem od rána do večera. Ale přesto stále plní svou užitnou funkci.

Stejně jako u zemědělských vozů jsou některé typy pneumatik rozděleny na dva druhy – záběrové a vodící. Každý z těchto typů pneu má rozdílný běhoun a nedoporučuje se je zaměňovat. Zbytečně byste tak snížili jejich životnost.

Pneumatiky na Avii jsou mnohdy nedostatkové zboží. Stačí se jen letmo podívat na některé elektronické bazary – množství lidí poptává pneu na Avie, ale odpovědí se jim nedostává.